تکنولوژی دندانپزشکیمتخصصان برتر

سیر تا پیاز لمینت دندان

امروزه، زیبایی‌ دندان ها اهمیت زیادی پیدا کرده است و یکی از روش ‌های زیبایی برای اصلاح طرح لبخند،  روکش‌ های لمینت از جنس مواد مختلفی مانند چینی، سرامیکی و زیرکونیا است. به لطف فناوری مدرن، اکنون می ‌توانید با نصب روکش ‌های لمینت، به لبخندی بی ‌نقص دست پیدا کنید. انواع لمینت های دندانی می توانند شکل و رنگ دندان یا کل قوس دندانی را به طور کامل تغییر دهند. لمینت دندان برای از بین بردن پوسیدگی، بیماری دندان یا صرفاً برای دستیابی به لبخندی زیباتر استفاده می شوند. روکش‌ های لمینت دندان اصفهان که توسط دندانپزشک حرفه ‌ای قرار داده می شود، هیچ گونه ناراحتی در زمان استفاده برای بیماران ایجاد نمی کند.

لمینت دندان برای اصلاح مشکلات زیبایی مانند:

  • افزایش اندازه دندان ها مثلاً وقتی خیلی کوتاه هستند.
  • بستن فضای بین دندان ها (دیاستما)
  • هماهنگ سازی کانتور دندان ها
  • عدم تقارن دندان
  • اصلاح دندان های شکسته
  • ترمیم دندان های لکه دار
لمینت دندان اصفهان

آیا لمینت دندان نیاز به مراقبت خاصی دارد؟

مراقبت از دندان های لمینت شده بسیار مهم است. با این حال، به هیچ روش خاصی نیاز ندارد. در برخی موارد، رعایت رژیم غذایی مانند اجتناب از برخی غذاهای جامد توصیه می شود. با مراقبت خوب از دندان می توان از لمینت ها برای سالیان متمادی استفاده کرد. این به این دلیل است که آن ها از مواد محکمی ساخته شده اند. در برابر لکه و سایش بسیار مقاوم هستند. اما باز هم مراقبت های دندانی خوب برای افزایش عمر آن ها مورد نیاز است.

نکات مهم قبل از لمینت دندان

بهترین متخصص لمینت و ایمپلنت دندان اصفهان می داند که لمینت های سرامیکی برای همه افراد مناسب نیستند. به علاوه، ارزیابی بسیار دقیق بیمار ضروری است، زیرا قبل از قرار دادن روکش ها باید دندان ها سالم باشند. به عنوان مثال، مواردی از دندان ‌هایی که از بهداشت نامناسب رنج می ‌برند، نمی‌ توانند لمینت دندان انجام دهند، زیرا این کار می ‌تواند حفره‌ ها و مشکلات دهان و دندان را بدتر کند. بنابراین، بیماران باید از بهداشت عالی برخوردار باشند و تحت مراقبت های دوره ای در مطب دندانپزشکی قرار گیرند. به هر حال، نگهداری از دندان های لمینت شده مهم است و باید هر 6 ماه یک بار به دندانپزشکی مراجعه تا از مشکلات لثه جلوگیری شود.

لمینت دندان در اصفهان

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

اگرچه لمینت، یک روکش دائمی برای دندان است، اما امکان دارد در طول سال ها نیاز به تعویض داشته باشد. روکش های لمینت معمولاً بسیار بادوام هستند. اما مدت زمان ماندگاری آن ها مشخص نیست و به نحوه مراقبت بیمار و رعایت بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. به منظور حفظ سلامت دهان و دندان و طول عمر دندان های لمینت شده، به هر بیمار اکیداً توصیه می شود که تحت معاینات منظم بهترین دندانپزشک لمینت در اصفهان قرار گیرند.

بیشتر بخوانید
درباره دندانپزشکی سازگار با محیط زیست

نحوه انجام لمینت های دندان چیست؟

لمینت های دندان روکش هایی از جنس مواد مختلف هستند که عدم زیبایی دندان ها را اصلاح می کنند. این روکش ها بسیار نازک بوده و می توانند به صورت سفارشی توسط کامپیوتر برای هر بیمار طراحی شوند. در عمل می توان از اسکنر داخل دهانی برای تهیه تصاویری از دندان های بیمار استفاده کرد و از روی آن، طرح روکش دندان ها را که به صورت سه بعدی چاپ می شود، ایجاد کرد. چسباندن لمینت های سرامیکی به دندان با چسب های محکم انجام می شود و هیچ دردی برای بیمار ندارد. قبل از این، دندان ها باید تمیز شوند و بسته به شرایط هر فرد، تراش خفیفی روی سطح ایجاد شود تا روکش به دندان بچسبد. نتیجه از نظر زیبایی باعث به وجود آمدن دندان هایی زیبا، شفاف و سالم می شود. اتفاقاً مزیت خوب لمینت ها این است که بسیار مقاوم هستند، ماندگاری بالایی دارند و در طول سال ها دچار لک نمی شوند.

بهترین دندان پزشک لمینت در اصفهان

چگونه انتخاب مواد لمینت بر نتایج نهایی تأثیر می گذارد؟

به طور معمول مواد مورد استفاده برای لمینت های دندان، کامپوزیت رزین و سرامیکی هستند. هر دو ماده دارای تغییراتی در ترکیبات خود هستند که بر دوام و نتایج نهایی تأثیر می گذارد. انتخاب مناسب ترین ماده برای درمان های زیبایی در دندانپزشکی بر عهده دندانپزشک و تکنسین آزمایشگاه است. سرامیک های فلدسپاتیک یا اصلاح شده با دی سیلیکات لیتیوم بیش ترین استفاده را برای لمینت دندان دارند، مواد دیگری مانند سیلیکات ها نیز ممکن است برای انتخاب بهترین رنگ ضروری باشد. خطا در انتخاب نادرست سرامیک های مورد استفاده در لمینت های دندانی باعث به وجود آمدن دندان هایی با رنگ، شفافیت و فلورسانس نامناسب شده که به دندان های طبیعی فرد نمی خورد. خاکستری شدن و لکه های داخلی از دیگر مشکلات شایعی است که در نتیجه انتخاب نامناسب مواد برای روکش های لمینت دندان ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی فانکشنال | "هر آنچه درباره‌ دستگاه فانکشنال ارتودنسی نمی دانید"

روکش لمینت دندان در چند جلسه انجام می شود؟

اگر نیازی به پر کردن دندان ندارید، روکش های لمینت می تواند در 2-3 جلسه و در عرض 1 هفته انجام شود. ابتدا سطوح دندان های مورد نظر برای روکش با انواع لمینت آماده شده و پس از قالب گیری دندان ها، به آزمایشگاه ارسال می شود. لمینت های آماده شده در جلسه دوم بر روی دندان بیمار آزمایش می شوند. پس از آن، بنا به سلیقه بیمار به دندان های جلو چسبانده می شوند. بنابراین بیمار در عرض یک هفته یک طرح لبخند کاملا جدید دریافت خواهد کرد.

لمینت دندان چینی یا ونیر؟

روکش های ونیر با ضخامت 0.2 – 0.5 میلی متر هستند که بسیار نازک تر از روکش های چینی معمولی هستند. آن ها را با چسب مخصوص مستقیماً روی سطح خارجی دندان ها بدون برش یا فقط با کمی برش زدن اعمال می کنند. همان طور که گفته شد در روکش ونیر ، سطح دندان باید تقریباً 2 میلی متر برش داده شود و پس از آن اندازه گیری ها انجام می شود. روکش های چینی نیز تمام سطح دندان را پوشش می دهند اما ونیر ها فقط سطح قدامی دندان را می پوشانند.

قیمت لمینت دندان اصفهان

روکش های ونیر در مواردی که طول دندان ها کوتاه شده یا مینای دندان ساییده شده است، گزینه بسیار خوبی هستند. مینای ترک خورده و شکسته را می توان با ونیر پوشاند و از آن جایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند. در مواردی که دندان ها دارای لکه هستند، متأسفانه سفید کردن دندان ها امکان پذیر نیست. در این موارد می توان از روکش لمینت چینی برای پوشاندن این لکه ها استفاده کرد. دندان های سفید شده ممکن است به دلیل لکه های چای، قهوه و دود به مرور زمان نیاز به تمیز کردن مجدد داشته باشند. بیمارانی که خواهان رنگ سفید دائمی هستند، ممکن است روکش ونیر را ترجیح دهند. هم چنین، بیمارانی که دندان‌ های نامرتب دارند، کسانی که نمی‌خواهند تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند یا کسانی که زمان لازم برای استفاده از ارتودنسی را ندارند، ممکن است لمینت‌ های چینی را برای رسیدن به یک لبخند زیبا ترجیح دهند. از ونیر دندان نیز اغلب برای پوشاندن فضا های بین دندانی و برای درمان دندان های تکی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید
معرفی 6 متخصص برتر آسیب شناسی فک و دهان به انتخاب دانشنامه دندانپزشکی نوین آریا

آشنایی با لمینت های سرامیکی

لمینت های سرامیکی، بسیار سخت و مقاوم هستند که بر روی سطوح دندانی اعمال می شوند. از آن جایی که سرامیک ها ثبات رنگ خوبی دارند، لمینت های ساخته شده از این ماده تغییر نمی کنند. بر خلاف روکش های معمولی، لمینت های سرامیکی با گذشت زمان تیره نمی شوند و می توانند 10 تا 15 سال بدون هیچ تغییری دوام بیاورند.

مزایای لمینت چینی

  • اولین مزیت بزرگی که لمینت چینی ارائه می دهند، بهبود زیبایی دندان ها و همچنین لبخند فرد است.
  • روکش های چینی بسیار طبیعی به نظر می رسند و با بقیه دندان ها مطابقت دارند.
  • این روکش ها مقاوم ترین و بادوام ترین نوع دندان هستند.
  • لمینت های چینی آسیب کم تری به دندان ها وارد کرده و به حداقل زمان بهبودی نیاز دارند.

برای درک تمام مزایای لمینت چینی، باید یک دندانپزشک لمینت دندان قابل اعتماد پیدا کنید و دکتر عاطفت گزینه مناسبی است. او با داشتن بهترین مهارت ها در دندانپزشکی، تاکنون به صد ها بیمار کمک کرده است تا به لبخندی بی نقص دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا