اخبارتکنولوژی دندانپزشکیدندانپزشکی نوین

سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال

مطمئنا بسیاری از افراد حداقل یک بار به سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال فکر کردند داشتن یک لبخند به بهترین وجه با یک برنامه منظم بهداشت دهان و دندان به دست می‌آید، اما برای اینکه در موقعیت هایی مانند عید و یا موقعیت های فوری، دندان های درخشان‌تر و سفیدتر داشته باشید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

آیا  سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال امکان پذیر است؟

قبلا از توضیح چگونگی سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال بهتر است انواع لکه ها و روش های درمان آن ها را بدانیم. انواع روش‌های سفیدکننده انواع مختلف لکه‌ها را درمان می‌کنند. اما باید بدانید که بین سفید کردن دندان های شیمیایی و سفید کردن دندان های مکانیکی تفاوت وجود دارد. در سفید کردن دندان‌های شیمیایی از مواد شیمیایی برای از بین بردن لکه‌های داخلی استفاده می‌شود. سفید کردن داخلی فرآیندی است که از یک ماده سفید کننده (پراکسید کاربامید) برای تغییر رنگ مینای دندان استفاده می کند و برای سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال مهم است که به نوع لکه نیز توجه داشته باشید .

تغییر رنگ درونی دندان ها ناشی از ژنتیک، ضربه یا عوارض جانبی دارویی است. این لکه ها را فقط می توان با سفید کردن دندان های شیمیایی روشن کرد.

 و برای سفید کردن دندان‌های مکانیکی از مواد ساینده اضافه شده به خمیر دندان برای از بین بردن لکه‌های خارجی استفاده می‌شود.این کار رنگ زیر را نشان می دهد اما در حقیقت رنگ دندان را نیز تغییر نمی دهد. برای سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال به روش  مکانیکی می توانید تا حد زیادی این کار را در خانه انجام دهید. 

بیشتر بخوانید
زیبایی صورت و انواع جراحی های مربوط به آن

سفید کردن داخلی: سفید کردن داخلی فرآیندی است که از یک ماده سفید کننده (پراکسید کاربامید) برای تغییر رنگ مینای دندان استفاده می کند.

شایع ترین لکه ها در نتیجه تغییر رنگ بیرونی است که اکثر افراد آن را تجربه می کنند و ناشی از چیزهایی است که دندان ها را لکه دار می کند، مانند قهوه، چای و سیگار کشیدن. اما ما به شما اطمینان میدهیم که سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال غیر ممکن نبوده و  این نوع لکه‌ها به بهترین وجه با سفید کردن دندان‌های مکانیکی درمان می‌شوند اما با استفاده از گزینه‌های سفیدکننده شیمیایی دندان می‌توان نتایج را در یک روز مشاهده کرد، اما، سفید کردن مکانیکی صبر و زمان نیاز دارد.

سریع ترین و ایمن ترین روش  سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال کدام است؟

سفید کردن دندان با لیزر : با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از فناوری دیجیتال در این روز ها در زمینه ی دندانپزشکی ، در درمان ها شاهد تحولاتی بزرگ هستیم. میتوان به استفاده از لیزر در دندانپزشکی اشاره کرد که یکی از این مواردی هست که تکنولوژی وارد این عرصه شده است. با استفاده از لیزر بی شک شاهد یکی از بهترین عملکردهای دندانپزشکی هستیم و این رویا نیز به حقیقت پیوست که دندانپزشکی بدون درد صورت گیرد و البته بیماران می‌توانند با آرامش و به دور از ترس از این خدمات و همچنین در کمترین زمان  استفاده کنند.

بلیچینگ دندان :  

یکی از روش هایی که پزشک می تواند برای سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال به کارگیرد بلیچینگ دندان است.

بیشتر بخوانید
بریج دندان، روشی برای زیبایی لبخند شما

از گذشته تا کنون سفید کردن یا بلیچینگ دندان‌ها طرفداران بسیار زیادی داشته است. بسیاری از مردم به این موضوع علاقه دارند که هنگام صحبت کردن و لبخند زدن دندان‌های سفیدشان مورد توجه دیگران قرار بگیرد. گاهی اوقات نیز برخی از افراد با داشتن دندان‌های سفیدتر، احساس اعتماد به نفس بالاتری دارند.

 در این روش موثرترین عامل سفید کننده پراکسید هیدروژن است. بلیچینگ دندان از روش های سفید کردن دندان میباشد که به دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ قابل انجام است.

و تفاوت آن ها در آن می باشد که آفیس بلیچینگ در مطب پزشک و معمولا در یک جلسه انجام می شود اما هوم بلیچینگ توسط خود افراد در منزل انجام می شود و در این روش یک تا دو هفته زمان میبرد.

آفیس بلیچینگ  :  یکی از رایج ترین روش هایسفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال میباشد که دندانپزشک میتواند سفید کردن با قدرت پیشرفته زوم می‌توانند نتایج فوری را ببینند، زیرا دندانپزشکان از محلول ۳۵ درصد پراکسید هیدروژن همراه با یک منبع نور  مستقیماً روی دندان‌ها استفاده می‌کنند تا تمام مولکول‌هایی که باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ می‌شوند را بشکند.

از طرف دیگر، روش‌های بدون نسخه از «پراکسید هیدروژن ۷ تا ۱۰ درصد یا مشتقی به نام پراکسید کاربامید استفاده کنید. ممکن است نتایج آنی را با این محصول ببینید، اما آن‌ها ناچیز خواهند بود».هر چه پراکسید فعال بیشتر روی دندان بماند، نتایج بهتری حاصل می شود. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید محصولاتی را که برای استفاده در منزل طراحی شده اند، بیشتر از مدت زمان تعیین شده نگه دارید، دندان‌پزشکان تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از دندان‌ها و لثه‌ها در هنگام سفید کردن در مطب انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید
کراودینگ دندان چیست؟ + معرفی انواع مشکلات کرادینگ دندان

هوم بلیچینگ : در این روش همانطور که گفته شد توسط فرد در خانه انجام میشود. پزشک ابتدا یک قالب مناسب دندان های فرد ساخته و سپس مواد شیمیایی بلیچینگ را با توضیحات مربوطه در اختیار شما قرار میدهد. اما غلظت موادی که شما در خانه استفاده میکنید از غلظت مواد مورد استفاده پزشک کمتر میباشد.

اما برای هوم بلیچینگ پزشک باید از دندان های شما قالب گیری کرده و سپس به آزمایشگاه ارسال کند تا قالب مناسب دندان های شماساخته شود که دقیقا به همان سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال برمیگردد.

از مسواک برقی استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که برای سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال موثر است و  در همان روز های اول نتایج آن قابل مشاهده است استفاده از مسواک های برقی میباشد.

این مسواک های دیجیتال مدت طولانی است که وارد بازار شده اند اما امروز با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از آن ها با کاربردهای موثرتر ساخته شده اند. مسواک های برقی نسبت به مسواک های دستی لکه های سطحی دندان ها را به طور موثرتری از بین می برند.

همچنان بسیاری از افراد تمایل بیشتری به سفید کردن دندان های خود با روش های خانگی و یا سنتی دارند که در ادامه به تعدادی از آن ها میپردازیم.

نوار های سفید کننده دندان :

اگر برای سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال تمایل چندانی ندارید ما به شما توصیه میکنیم که با نوارهای سفید کننده شروع کنید. تا روی لبخند خود کار کنید، زیرا با این نوار ها شما “در طول فقط چند روز، شاهد دیدن نتایج و عملکرد خوب آن ها خواهید بود.” البته برای دیدن نتایج بهتر سعی کنید تا  نوارها را متناسب با دهان خود کوتاه کرده و مطمئن شوید که عامل سفید کننده نوار را از لثه خود دور نگه داشته اید، زیرا ممکن است باعث تحریک شود.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی دندان کج "علل کج شدن دندان ها چیست؟" | فیلم ارتودنسی دندان کج

خمیر دندان سفید کننده :

یکی دیگر از روش های موثر برای سفید کردن دندان ها تا عید استفاده از خمیر دندان سفید کننده می باشد. خمیر دندان سفید کننده معمولاً از ترکیبی از مواد برای از بین بردن لکه از روی دندان استفاده می شود، از جمله مواد موجود در این خمیردندان ها:

  •  کاربامید یا پراکسید هیدروژن
  • ساینده های ملایم دندان (مانند جوش شیرین، زغال چوب فعال، دی کلسیم فسفات، سیلیس، سیلیکات زیرکونیوم کربنات کلسیم، پیروفسفات کلسیم و متا فسفات سدیم )

مزایای خمیر دندان سفید کننده :

  • قیمت پایین
  • حاوی پراکسید کافی و جای نگرانی در مورد سرطان دهان نیست
  • خمیر دندان فلوراید نیز ممکن است از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و به معکوس کردن آن کمک کند.

استفاده از جوش شیرین :

یکی از روش های آسان و خانگی برای سفید کردن دندان ها استفاده از جوش شیرین (بی کربنات سدیم) یک درمان خانگی موثر برای سفید شدن دندان ها است. 

طبق تحقیقات نیز نشان می‌دهد که خمیردندان‌هایی که   در ترکیبات خود حاوی جوش شیرین هستند نیز ، در از بین بردن لکه‌های زرد شده دندان‌ها نسبت به خمیر دندان های معمولی به طور موثرتری نیز عمل می کنند. و همانطور که مشخص است هر چه غلظت جوش شیرین در این خمیر دندان ها بیشتر باشد، در نتیجه نتایج بهتری روی دندان های شما نیز حاصل می شود.

اگر چه شما می‌توانید به دنبال خمیردندان‌هایی باشید که حاوی جوش شیرین هستند، اما روش ساده تری نیز برای انجام آن وجود دارد که خودتان آن را درست کنید و از آن استفاده کنید. برای انجام آن تنها لازم است مراحل ساده ی زیر را دنبال کنید:

بیشتر بخوانید
ارتودنسی سرامیکی چیست و چه تفاوتی با ارتودنسی معمولی دارد؟

در مرحله اول شما باید ۲ قاشق چایخوری آب را به همراه ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین به خوبی مخلوط کنید.

در مرحله ی بعد باید برس مسواک خود را به درستی به مخلوط جوش شیرین و آب آغشته کنید.

در آخر نیز تنهای کافی است دندان های خود را مانند گذشته و به طور معمول مسواک بزنید و سپس  دهان خود را بشویید تا تاثیر آن را  به سرعت ببینید.

شما میتوانید برای مشاوره و انتخاب بهترین و سریع ترین روش های سفید کردن دندان های خود تا عید به کلینیک تخصصی دکتر دلنوا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا