اخبار

معجزه جوانسازی پوست با میکرودرم

یکی از راههای کم هزینه و روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی و پاکسازی پوست صورت، استفاده از دستگاه میکرودرم می‌یاشد. سطحی ترین لایه پوست محل تجمع سلول های مرده پوست است . در این روش تمام سلول های مرده از سطح پوست برداشته می‌شود و به رفع مشکلات پوستی کمک می‌کند .

در میکرودرم از اسپری میکروکریستال برای پاکسازی سلول های مرده و تولید لایه های جدید پوستی استفاده می‌شود . این کار باعث جوان‌تر و شاداب‌تر شدن پوست شما خواهد شد .

دستگاه میکرودرم چگونه کار می‌کند ؟

دستگاه میکرودرم ، از یک کمپرسور تشکیل می‌شود که هوا را توسط یک سری دستی به داخل می‌کشد . با قرار دادن سری دستگاه روی پوست، کریستال های اکسید آلومینیوم روی سطح پوست پاشیده شده و سلول های مرده پوست را از بین می‌برد. این کریستالها و سلول های مرده توسط لوله ی متصل به سری، به داخل دستگاه مکیده و وارد کیسه ضایعات دستگاه می‌شود . پاکسازی پوست با این دستگاه کاملا بدون درد است . اگر پوست حساسی دارید ممکن است دچار کمی سرخی یا کبودی بشوید که با کمپرس سرد به راحتی رفع می‌شود . اما اگر پوست به اندازه کافی ضخیم باشد یا مشکلاتی مانند لک قهوه ای و جای آکنه در پوست باشد، این روند پاکسازی تا سه مرحله هم انجام می‌پذیرد. میکرودرم ابریژن با بهره گیری از نوک الماس، سلول های مرده پوست را جدا کرده و سطح پوست را صاف و یک‌دست می‌کند. درجه ی زبری این نوک ها متفاوت است و متخصص زیبایی با توجه به کاربرد آنها و مشکل پوست از این نوک های الماس بهره‌ می‌گیرد .

بیشتر بخوانید
چطور می‌توان به‌عنوان یک پزشک مهاجرت کرد؟

در میکرودرم لایه برداری به سه صورت ( سطحی،متوسط و عمیق) انجام می‌شود. در لایه برداری سطحی، کمی از لایه خارجی و سطحی پوست برداشته می‌شود . در این روش، پوست بعد از لایه برداری ممکن است نهایتا تا پنج روز قرمز شود . درواقع لایه برداری سطحی، یکی از روش های روشن کننده پوست صورت است . لایه برداری متوسط برای درمان جوش های سرسیاه و سرسفید و درمان لک های پوستی بسیار موثر است . در لایه برداری عمیق، لایه میانی تر پوست برای درمان فرورفتگی ها تحت درمان قرار می‌گیرد و نیازمند تخصص بالاتری از درمان‌گر پوست شماست. لایه برداری پوست با میکرودرم بسیار سطحی تر از استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن است .

فواید درمان با میکرودرمن وآ

میکرودرم یک روش کاملا بدون درد و غیر تهاجمی برای پاکسازی پوست صورت است . این روش باعث لایه برداری عمیق و شاداب تر شدن پوست می‌شود . در ادامه موارد متعددی از مزایای استفاده از دستگاه میکرودرم را بخوانید :

  • کاهش چین و چروک های ریز پوست
  • کوچک‌تر شدن منافذ باز پوست
  • افزایش غلظت کلاژن
  • روشن شدن لکه های پوستی

میتوان گفت میکرودرم برای استفاده ی افرادی که مشکلات پوستی نظیر پوست دهیدراته، آکنه، اسکار،ملاسما و لک های پوستی دارند بسیار اثربخش خواهد بود . در این روش به دلیل مکش دستگاه، گردش خون و کلاژن سازی در سطح پوست افزایش پیدا می‌کند و انجام لایه برداری در چند جلسه، می‌تواند باعث بازسازی تدریجی پوستتان شود.

عوارض پاکسازی با دستگاه میکرودرم

دقت کنید که پاکسازی پوست و استفاده از این دستگاه را در کلیلنیک های معتبر زیبایی و توسط متخصص انجام دهید . چرا که اگر این عمل با دستگاه نامرغوب و بدون دقت متخصص انجام شود، ممکن است به پوستتان آسیب برساند. دستگاه میکرودرم ابریژن مورد استفاده، باید دارای گواهینامه ها و مجوز های مربوطه باشد. با این وجود پس از پاکسازی صورت با میکرودرم، احتمال قرمزی پوست یا ایجاد جوش وجود دارد . جای نگرانی نیست چرا که با مراقبت بعد از انجام میکرودرم می‌توان عوارض آن را به صفر رساند .

بیشتر بخوانید
روش‌های نوین کاشت مو: راهکارهای جدید برای بازگشت به فرم ایده‌آل

مراقبت های بعد از میکرودرم

بعد از انجام میکرودرم می‌توانید به کارهای روزمره خود بپردازید . از پوستتان مراقبت کنید و آن را مرطوب نگه دارید . حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چرا که پوست بعد از انجام پاکسازی تا چند روز نسبت به نور خورشید حساس می شود . از محصولات مراقبت پوست همواره استفاده کنید . بهتر است تا 24 ساعت پس از میکرودرم از وسایل آرایشی استفاده نکنید. از آنجا که پس از میکرودرم پوست بسیار نازک و حساس می‌شود،  با توصیه پزشک و متخصص زیبایی تان از کرم های ضد التهاب برای ساعتهای ابتدایی پس از میکرودرم استفاده کنید.

میکرودرم خانگی

دستگاه میکرودرم خانگی همان دستگاه میکرودرم می‌باشد که همانند دستگاه هایفوتراپی برای استفاده خانگی تولید شده است . مدل خانگی دستگاه در انواع کریستالی و الماس موجود است و نوع الماسی این دستگاه پرطرفدار تر است. قدرت دستگاه میکرودرم خانگی از مدل پزشکی آن پایین تر است و برای لایه برداری سطحی مناسب می‌باشد .

هزینه میکرودرم

لایه برداری با میکرودرم یک عمل زیبایی است که در کلینیک های زیبایی متعدد، توسط متخصصین زیبایی انجام می،شود . قیمت جلسات پاکسازی با این دستگاه بستگی به کلینیک مدنظر، برند و کیفیت دستگاه و تبحر متخصص زیبایی تان دارد . قیمت دستگاه میکرودرم نیز با توجه به برند، کیفیت ساخت و کشور مبدا میتواند متفاوت باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا