دندانپزشکی نوین

هزینه جراحی دهان و دندان در سال 1401

در حالی که دندان‌پزشکان تنها قادر هستند عمل‌های جزئی و ساده دهانی را انجام دهند، اما آن‌ها نمی‌توانند عمل‌های پیچیده و با جزئیات مرتبط با دهان و فک و صورت را انجام دهند و برای این مشکلات شما حتماً باید به متخصص جراحی فک و صورت مراجعه نمایید. دامنه این تخصص بسیار وسیع است. وسعت این تخصص از کشیدن دندان تا درمان شکستگی های پیچیده صورت می‌باشد. این رشته در گروه تخصص های دندانپزشکی قرار گرفته است. فارغ التحصیلان در این رشته پس از طی دوره دندانپزشکی عمومی باید توقف پنج ساله‌ای هم در دانشگاه برای گرفتن تخصص در این رشته داشته باشند. آیا شما بهترین متخصصین جراحی دهان و دندان را میشناسید؟ برای دسترسی به برترین‌های این حوزه لینک رنگی را دنبال کنید.

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی خدمات تخصص جراحی دهان و دندان و همچنین هزینه‌ها و تعرفه‌های آن در سال 1401 بخوانیم. تا پایان همراه ما باشید.


خدمات تخصص جراحی دهان و دندان

در حوزه جراحی دهان، فک و صورت انواع جراحی های زیر برای مراجعین و بیماران در نظر گرفته میشود:

انجام جراحی فک اصلاحی ( ارتوگناتیک )

جراحان دهان می توانند مشکلات  بی نظمی عمده فکی اسکلتی و دندانی را که به منظور بهبود جویدن ، صحبت کردن و تنفس شما می باشد در همکاری با یک متخصص ارتودنسی خوب و یک جراح بازسازی کرده و درمان کنند .هماهنگی مجدد فک بالا و پایین به منظور بهبود عملکرد و نیروی گاز گرفتن و ظاهر صورت می تواند روابط مناسبی را در روی همپوشانی مناسب دندان ها و ظاهر صورت داشته باشد .جراحان دهان همچنین قادر هستند که نقص های مادر زادی را مانند شکاف لب و شکاف کام را  جراحی و درمان کنند.

بیشتر بخوانید
کراودینگ دندان چیست؟ + معرفی انواع مشکلات کرادینگ دندان

خدمات جراحی دهان و دندان: سرطان سر و گردن 

سرطان سر و گردن ، که شامل سرطان دهان است، هنگامی رخ می‌دهد که سلول‌های غیرطبیعی در پوشش گونه‌ها ، لثه‌ها ، سقف دهان، زبان یا لب‌ها به طور غیرقابل کنترلی رشد می‌کنند. اغلب اوقات، سرطان دهان و دندان، که بر روی کام نرم، دیواره‌های جانبی و پشتی گلو، قسمت یک سوم پشتی زبان و لوزه‌ها تأثیر می‌گذارد، به وسیله روش‌های درمانی این متخصصین نیز درمان می‌شود.

درمان معمول سرطان سر و گردن، جراحی است. متخصصین جراحی دهان و فک و صورت معمولاً این بیماری را درمان می‌کنند که ممکن است به عنوان درمان ترکیبی با پرتو درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

جراحی ترمیمی و زیبایی فک و صورت

جراحی  ترمیمی چه به منظور زیبایی و چه به منظور درمان و برطرف کردن آسیب وارده در داخل دهان صورت می گیرد.

خدمات زیبایی صورت با جراحی دهان و دندان

در این جراحی که در اصل یک جراحی فک است، برش هایی به وسیله جراح در استخوان های فک زده می شود و پس از قرار دادن آنها در وضعیت صحیح هیچ اثر و جای زخمی از خود به جا نمی گذارد.

جراحی آسیب های ناشی از تروما

بطور کلی هر گونه شوک، آسیب، جراحت و حادثه که از خارج به بدن وارد  شود و عامل درونی نداشته باشد در پزشکی تروما اطلاق می شود .

به همین خاطر تروما را می توان براساس:

  • مکانیسم آسیب
  • محل آسیب
  • عوامل بوجود آورنده آسیب
  • ترومای حرارتی یا فشاری

تقسیم بندی کرد. متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت قادر هستند با توجه به نوع ترومای ایجاد شده در صورت یا دهان یا  فک محل آسیب را جراحی و اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید
تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟

خدمات جراحی دهان و دندان: جراحی شکاف لب یا کام 

ترمیم جراحی لب و شکاف کام مزایای پزشکی فراتر از زیبایی دارد. ترمیم لب و کام باعث ایجاد بهبودی در نحوه غذا خوردن نوزادان شیرخوار و نوشیدن شیر از یک بطری می‌شود و در عین حال به تسهیل گفتار مطلوب آن‌ها نیز کمک می‌کند.

این عمل جراحی یک روش جراحی واحد نیست بلکه مجموعه‌ای از جراحی‌ها برای کمک به حداکثر رساندن منافع برای کودک و در عین حال به حداقل رساندن خطرات و عوارض جانبی است.

قرار دادن ایمپلنت های دندانی

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت  قادر هستند که در مناطقی که احساس نیاز می کنند استخوان قرار داده و پس از آن از ایمپلنت های دندانی استفاده کنند. پیوند استخوان فک پیش از ایمپلنت گاهاً از ضرورت بالایی برخوردار است.

ایمپلنت دندان با جراحی دهان و دندان

این کار در صورت لزوم و به منظور ایجاد  تغییر در بافت اطراف لثه و برای تولید یک ظاهر طبیعی تر و جذاب تر انجام می شود. همچنین باید بدانید که یکی از معمولترین خدمات متخصص جراحی دهان و دندان، جراحی دندان نهفته می‌باشد. درباره‌ی دندان نهفته بیشتر بخوانید.

خدمات جراحی دهان و دندان: ارزیابی شرایط پاتولوژیک

جراهان دهان درمان بیماران مبتلا به کیست های خوش خیم و تومورهای دهان و صورت، سرطان های بدخیم دهان، سرطان سرو گردن و عفونت‌های شدید حفره دهان، غدد بزاقی فک و گردن را به عهده دارند .

کاهش درد صورت

یک جراح دهان می تواند اختلالات درد صورت از جمله مشکلات مفصل گیجگاهی فکی را تشخیص و درمان کند . همچنین هنگامی که درمان غیر جراحی کافی باشد  یا آسیب به مفاصل به طور قطعی وجود نداشته باشد این  جراحان می توانند مشاوره  و راهنمایی های  لازم را به بیمار بدهند .

بیشتر بخوانید
قالب گیری ایمپلنت دندان چگونه است ؟

خدمات جراحی دهان و دندان: جراحی بازسازی فک

جراحان دهان و فک  قادرند که صدمات وارده بر استخوان های صورت و مشکلات بافت نرم صورت را که به علت  حذف استخوان‌ها  یا کیست و تومورها به وجود آمده جراحی کرده و فرم و عملکرد درست سابق آنرا بازسازی کنند .

جراحی اصلاحی برای  بازگرداندن فرم و عملکرد به منطقه فک و صورت اغلب با استفاده از پوست ، استخوان، اعصاب و بافت‌های مختلف از دیگر قسمت‌های بدن برای بازسازی فک و صورت انجام می گیرد .

جراحی برای درمان آپنه انسدادی خواب

اگر دندانپزشک شما مشکوک به یک اختلال ( OSA) شود به احتمال زیاد شما را به یک کلینیک خواب برای انجام پلی سومنوگرافی ارجاع می دهد . این آزمون تنها در یک شب و در موقع خواب شما انجام می‌گیرد و در آنجا الگوهای خواب تان نظارت و تحت بررسی قرار می‌گیرد. دندانپزشک شما سپس تشخیص می‌دهد که این اختلال خفیف، متوسط و یا شدید است.

درمان آپنه خواب

اگر درمان OSA بهترین درمان برای شما باشد. براساس اینکه آیا درمان های غیر جراحی مانند اصلاح رفتار و یا دستگاه کار گذاشته شده در دهان موقع خواب موثر هست یا نیست دندانپزشک تان ممکن است شما را به یک جراح دهان و دندان برای یک عمل جراحی ارجاع دهد.

هزینه عکس دندان در سال ۱۴۰۱

برای تشخیص دقیق مشکلات دهان و دندان بسته به نظر دندانپزشک نیاز است تا تصاویر دندانپزشکی از گرفته شود. به این تصاویر تشخیصی گرافی دندان گرفته می شود. تعرفه دندانپزشکی مربوط به انواع گرافی در جدول زیر لیست شده است.

نوعی گرافیتعرفه عمومیتعرفه متخصص
گرافی پری اپیکال۴۲۰,۰۰۰۵۰۰,۰۰۰
گرافی بایت وینگ۴۲۰,۰۰۰۶۰۰,۰۰۰
گرافی اکلوزال۷۰۰,۰۰۰۸۰۰,۰۰۰
گرافی پانورکس۱,۰۵۰,۰۰۰۱,۲۰۰,۰۰۰
گرافی لترال سفالومتری۱,۱۰۰,۰۰۰۱,۲۰۰,۰۰۰

هزینه جراحی دهان و دندان در سال ۱۴۰۱

نوع درمان جراحیتعرفه عمومیقیمت متخصص
كشيدن دندان قدامی (دائمی)۲,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
كشيدن دندان خلفی (دائمی)۳,۰۰۰,۰۰۰۴,۰۰۰,۰۰۰
كشيدن هر دندان عقل۴,۰۰۰,۰۰۰۷,۰۰۰,۰۰۰
جراحی دندان يا ريشه نهفته در نسج نرم۷,۰۰۰,۰۰۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جراحی دندان يا ريشه نيمه نهفته در نسج سخت۸,۰۰۰,۰۰۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جراحی دندان يا ريشه  نهفته در نسج سخت۸,۰۰۰,۰۰۰۱۱,۰۰۰,۰۰۰
آلوئولوپلاستی نيم فک۶,۵۰۰,۰۰۰۸,۰۰۰,۰۰۰
عميق كردن وستيبول نيم فک۸,۵۰۰,۰۰۰۱۰,۵۰۰,۰۰۰
هزینه فرنكتومی۶,۵۰۰,۰۰۰۷,۵۰۰,۰۰۰
كيست و تومورهاى كوچک داخل استخوانی۵,۰۰۰,۰۰۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بازكردن آبسه داخل دهان۳,۵۰۰,۰۰۰۴,۵۰۰,۰۰۰
درمان دراى ساكت (هر جلسه)۳,۵۰۰,۰۰۰۴,۰۰۰,۰۰۰
بخيه هر ناحيه۳,۵۰۰,۰۰۰۴,۰۰۰,۰۰۰
اكسپوز كردن دندان۶,۰۰۰,۰۰۰۸,۰۰۰,۰۰۰
قطع كامل ريشه-به ازاء هر ريشه (آمپوتاسيون)۵,۰۰۰,۰۰۰۷,۰۰۰,۰۰۰
بيوپسی از بافت نرم۳,۹۰۰,۰۰۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بيوپسی از بافت سخت۴,۵۰۰,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
بستن مجارى رابط حفره سينوسی و دهان۷,۰۰۰,۰۰۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰

سخن پایانی

در این محتوا درباره جراحی دهان و دندان و هزینه‌های آن در سال 1401 خواندیم. در نهایت این نکته را نیز به یاد داشته باشید که بعد از جراحی دهان، استراحت کنید و تا ۲۴ ساعت فعالیت هایتان را به حداقل برسانید. برای کاهش التهاب می توانید از کیسه یخ و برای کاهش درد می توانید از قرص مسکن استفاده کنید. سعی کنید فقط غذاهای نرم بخورید و حواستان به ناحیه خالی دندان کشیده شده باشد. شستشوی روزانه دهانتان را فراموش نکنید و مرتب مسواک بزنید؛ فقط کافی است حواستان به اطراف دندان کشیده شده باشد و به آن آسیب نزنید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد. شما هم نظرات و تجربیات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید
آیا ارتودنسی بهتر است یا لمینت دندان؟ + بررسی مراحل مختلف درمان ارتودنسی

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا