تکنولوژی دندانپزشکیدندانپزشکی نوین

معرفی انواع برند ایمپلنت + بررسی بهترین برندها و انتخاب بهترین نوع ایمپلنت

شاید شما نام برند های متنوعی از ایمپلنت دندان را شنیده باشید و متوجه ارزان قیمت بودن آن ها شده باشید. اما باید بدانید که انتخاب یک برند معتبر و شناخته شده در نتیجه نهایی درمان بسیار تاثیر گذار است. البته امروزه بسیاری از بیماران آگاهی بالایی از انواع مارک های ایمپلنت دندان دارند و از دندانپزشک خود در خواست می کنند که از برند های معتبر و شناخته شده برای آن ها استفاده کند. برند های معتبر در سراسر جهان این اطمینان را برای بیماران ایجاد می کنند که درمان آن ها با ردصد موفقیت بالا و بدون مشکلات بعدی انجام می شود.


فهرست مطالب


معرفی انواع برندهای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دارای برند ها و مارک های متنوعی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

 انواع برند ایمپلنت

1- ایمپلنت آمریکایی

یکی از کشور های بسیار فعال که به ساخت ایمپلنت با کیفیت و مرغوب می پردازد، آمریکا می باشد. آمریکا تا کنون توانسته است تا برترین برند های ایمپلنت را به کشور های دیگر صادر کند. به طور معمول تمام بیماران می توانند از آن ها استفاده داشته باشند، زیرا سبک های بسیار متنوعی از این برند ها در دسترس می باشد. اکثر برند های آمریکایی دارای مزیت های بسیاری از جمله، داشتن کیفیت بسیار بالا در مقابل هزینه ی آن و افزایش سرعت بهبودی در مجاورت با دندان مصنوعی و تاج دندان هستند. از انواع ایمپلنت های ساخت کشور آمریکا، عبارتند از:

  • زیمر بیومت(Zimmer Biomet)

ایمپلنت زیمر بیومت با استفاده از متد های روز تکنولوژی، از نظر زیبایی بسیار مورد پسند قرار گرفته است. با وجود گران قیمت بودن این برند، اما به دلیل کاربرد های فراوان و کیفیت بسیار بالا، می توان گفت که این مبلغ ارزشمند است. یکی از خدمات جدیدی که این برند به بازار ارائه داده است، این است که به جای تیتانیوم از جنس تانتالیوم استفاده نموده است. این پوشش تهیه شده از، فرایند رسوب فیزیکی بخار بوده و سازگاری بسیار خوبی با بدن انسان از خود نشان داده است.

  • اینترالاک (Intralock)

این شرکت محصولاتی بسیار متنوع با استفاده از لایه اکسید ضخیم، کلسیم فسفات در فیکسچر، ذرات ساز نانو و …، ایمپلنت های بسیار حرفه ای و معتبری را ارائه داده است. این برند دارای جنس بسیار خاصی است که سبب شده تا بعد از اتمام درمان، فرآیند بهبودی کاملا قابل کنترل باشد و دوره نقاهت کوتاه تری نیز داشته باشد. انواع متنوعی از این برند در بازار موجود هستند که از آن می توانیم به MILO، MDL، BLOSSOM و .. اشاره نمود.

  • بایوهورایزونز (Biohorizons)
بیشتر بخوانید
بروساژ دندان + ناگفته های آن که کسی به شما نمی گوید!

این نوع ایمپلنت معروف، با استفاده از تکنولوژی لیزرلاک محبوبیت بسیار زیادی در بین برند های آمریکایی پیدا کرده است. این تکنولوژی به این صورت است که از برخی میکروکانال ها روی سطح فیکسچر و اباتمنت استفاده می کند. دلیلی که سبب محبوبیت این برند در بین افراد شده است، این است که روند استخوان سازی با استفاده از آن بسیار سریع انجام می شود. همچنین با وجود کیفیت بالا و کارایی بی نظیری که دارد، قیمت زیادی ندارد.

  • نوبل بیوکر (Nobel biocer)

یکی از شرکت های پیشرو در ساخت ایمپلنت ها و پورتز های دندانی، نوبل بیوکر آمریکا می باشد. این شرکت با بیش از 60 سال سابقه، دارای ایمپلنت های بسیار با کیفیت با مواد اولیه مرغوب است.
دفتر اصلی این شرکت در زوریخ سوئیس قرار داشته، اما کارخانه های سازنده آن در سه کشور آمریکا، ژاپن و سوئد می باشند. به همین دلیل است که این برند بسیار مشهور شده و می تواند محصولات خود را بیش از 80 کشور جهان صادر نماید.یکی از مهمترین ویژگی های آن، این است که می تواند از پایه ایمپلنت برای قرار گرفتن دو و یا سه تاج دندان استفاده نماید.

  • تری ای

این نوع ایمپلنت آمریکایی نیز بسیار معروف بوده و مصرف کنندگان بسیاری دارد. طراحی آن به شکلی صورت گرفته که از تحلیل استخوان بعد از اتمام درمان جلوگیری می کند. با وجود اینکه قیمت بسیار بالایی دارد، اما استحکام و طول عمر زیاد ان سبب شده است تا محبوبیت خود را به دست بیاورد.

  • Biocen max2.5

طراحی این نوع ایمپلنت برای کاشت دندان های فک بالا می باشد و دارای 4 سایز متفاوت است که دندانپزشک متخصص با توجه به نوع دندان از دست رفته، نوع مناسب آن را انتخاب می کند. این برند با وجود کارایی بالا، قیمت مناسبی دارد.

2- ایمپلنت سوئیسی

از بین ایمپلنت های سوئیسی، ایمپلنت استرامان دارای جایگاهی بسیار معتبر در سطح بین المللی می باشد و ماندگاری آن بسیار بالاتر از دیگر انواع ایمپلنت دندان می باشد. تمام استاندارد های کیفی لازم برای ساخت قطعات استرامان انجام شده و دقت بسیار بالایی در ساخت آن ها به کار رفته است. اگر تمام برند های ایمپلنت از نظر اطمینان مورد ارزیابی و مقایسه قرار بگیرند، استرامان در جایگاه اول قرار خواهد گرفت. یکی از برترین مزیت هایی که دارد، این است که در کشور های زیادی دارای پشتیبانی می باشد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله درباره ایمپلنت دندان را بخوانید.از دیگر برند های کشور سوئیس عبارتند از:

  • اشترامن (Straumann)

یکی از معروف ترین برند های سوئیسی، اشترامن بوده که استفاده از یک مهندسی دقیق در ساخت آن، سبب شده است تا کیفیت بی نظیری برای افرادی که مشکلاتی در تراکم استخوان فک خود دارند، داشته باشد. به دلیل این خاص بودن، قیمت آن تا حدودی از دیگر برند های سوئیسی بالاتر است، اما دارای مزیت هایی از جمله طول درمان کمتر و کوتاه تر و همچنین کاهش احتمال شکست ایمپلنت دندان می باشد.

  • ایده (dr.Ihde)
بیشتر بخوانید
دلایل افتادن لمینت دندان چیست و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد؟

این برند 60 سال سابقه تولید و ساخت تجهیزات دندانپزشکی داشته و با دقت بسیار بالا و با کمک موادی بسیار مرغوب و با کیفیت به ساخت ایمپلنت های دندانی نیز می پردازد.یکی از برترین مزیت هایی که ایمپلنت ایده را از دیگر برند ها متمایز می کند، این است که برای شرایط بسیار سخت در زمان جراحی، طراحی منحصر به فردی دارد.

  • اس ای سی (SIC)

این برند تقریبا تازه کار بوده، اما فروش مناسبی در ایران دارد. کیفیت آن در حدود ایمپلنت های معمولی کره ای بوده و با قیمت پایینی در بازار عرضه می گردند.

  • TRI

این برند یک برند جدید سوئیسی بوده که از نظر ظاهر و زیبایی به ایمپلنت آمریکایی زیمر شباهت دارد. به دلیل اینکه TRI تقریبا جدید و نوپا می باشد، نمی توان اظهار نظری قطعی در رابطه با کیفیت و موفقیت آن بیان کرد. با وجود اینکه کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارد، اما هنوز در کشور ما شناخته شده نمی باشد.

  • اس پی ای (SPI)

تومن مدیکال، شرکتی می باشد که ایمپلنت های دندانی خود را به سراسر جهان صادر می کند. این محصول دارای ایمنی بالا و زیبایی منحصر به فردی است که به همین دلیل بسیار مورد استقبال بیماران و دندانپزشکان قرار گرفته است.
این شرکت محصولات خود را تحت نام سری SPI تولید می کند، به همین جهت به این نام در ایران شناخته شده است. برند اس پی ای دارای مزیت هایی از جمله پایداری مکانیکی بسیار بالا، سازگار بودن با تمام انواع تاج دندان و پروتز های دندانی و دارا بودن پیچ اباتمنت بسیار محکم می باشد.

3- ایمپلنت آلمانی

کشور آلمان نیز در زمینه ساخت ایمپلنت های بسیار معتبر و با کیفیت فعالیت داشته و می تواند برای مواردی مانند قرار گرفتن ایمپلنت فوری، برای استخوان های سخت و یا نرم، ایمپلنت های تک مرحله ای و دو مرحله ای و همچنین شکاف های بسیار نازک، بسیار مناسب باشد. یکی از برند های خاص و بی نظیر آلمان، ایمپلنت زایو بوده که این امکان را برای دندانپزشک فراهم می آورد تا روند درمانی را مشخص کند. از دیگر برند های معتبر آلمانی عبارتند از:

  • ایمپلنت مدنتیکا (Medintika)

این نوع ایمپلنت یکی دیگر از ایمپلنت های خوبی آلمانی می باشد که نسبتا گران قیمت است. کاشت این ایملپنت موفقیت بالایی داشته و میزان تحلیل استخوان در آن بسیار کم است.

  • ایمپلنت بگو (Bego)

یکی از شرکت بسیار معتبر آلمانی که تجربه بالایی در ساخت آلیاژ دارد، به تولید و ارائه ایمپلنت های دندانی با کیفیت پرداخته است. این برند دارای اباتمنت های زیرکونیم بوده و هزینه ای متوسط رو به بالا دارد.

  • DRS

DRSیکی دیگر از ایمپلنت های خوب، اما گران قیمت آلمانی می باشد که تا حدودی شنیده شده است که از اشترومن کپی برداری کرده است.

4- ایمپلنت کره ای

کشور کره توانسته است که ایمپلنت های بسیار باکیفیتی را با قیمتی مناسب ارائه دهد که به دلیل همین ویژگی بسیار مورد استقبال دیگران قرار گرفته است. یکی از معروف ترین برند های کره ای که تاییدیه FDA را دارد، برند Osstem می باشد. برند اوستم، ایمپلنت هایی بسیار با کیفیت و با تکنولوژی بسیار فوق العاده به بازار عرضه می کند. برند اوستم در سال 1995 تاسیس شده و امروزه جز 10 ایمپلنت برتر جهان می باشد.
دیگر برند های کره ای ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • دنتیوم (Dentium)
بیشتر بخوانید
کامپوزیت دندان چیست؟ + همه چیز در مورد کامپوزیت دندان

یکی از ایمپلنت های پرفروش کره ای در ایران، برند دنتیوم است که به دلیل ساده بودن جراحی و قیمت مناسبی که دارد، مورد استقبال قرار گرفته است.

  • مگاژن (Megagen)

برند مگاژن محبوبیت زیادی بعد از اشترومن پیدا کرده که در کشور لیتوانی نیز، یکی از مراکز تولید خود را احداث نموده است.

  • دی او (DIO)

یکی از برند های معروف کره که زیر مجموعه شرکت DSI است، دی او می باشد و در ایران قیمت بالایی را به خود اختصاص داده است.

5- ایمپلنت فرانسوی

ایمپلنت های فرانسوی با کیفیتی خوب دارای قیمت مناسبی می باشند که به همین دلیل مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته اند. یکی از برند های کشور فرانسه که در تولید تجهیزات دندانپزشکی بسیار با سابقه می باشد، ایمپلنت Axiom است که با وجود ساده بودن قطعات آن، اما طراحی بسیار حرفه ای دارند. یکی دیگر از برند های آن که در ایران بسیار شهرت دارد، برند IDI می باشد که تنوع زیادی دارد.
علاوه بر این ها، شرکت یوروتکنیکا در فرانسه ایمپلنت هایی با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان خود ارائه می دهد. یکی دیگر از انواع آن نیز، کانتکت نیوبایوتک نیز می باشد.

6- ایمپلنت ایتالیایی

شرکت های متنوعی در ایتالیا به ساخت ایمپلنت های با کیفیت می پردازند که در زیر انواع ان ها را بیان می کنیم:

  • ایمپلنت سوییدن اند مارتینا (Sweden & Martina)

سال تولید این نوع برند، 1972 بوده که تکنولوژی های جدیدی مانند لیزر و نانو در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرند. برند سوییدن اند مارتینا محصولات زیادی را ارائه می دهد که می توانیم مواردی مانند پروتز دندانی، چسب و کامپوزیت و .. را شامل آن بدانیم.

  • SRL ITALIA LEADER

در این نوع ایمپلنت نیز از تکنولوژی نانو و لیزر استفاده شده که به همین دلیل جلوه ی بسیار زیبایی دارد.

  • GEEASS

این برند داراس سابقه ی ساله در ساخت ایمپلنت دندان می باشد که بسیار ساده و کاربرد پسند است. همین ویژگی آن سبب شده که محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان داشته باشد.

  • CARE JDENTAL

یکی دیگر از برند های ایتالیایی که البته قدمت زیادی ندارد و تازه شروع به کار کرده است، برند CARE JDENTAL است که طرح های متفاوتی دارد.

7- ایمپلنت اسپانیایی

یکی از برند های بسیار معروفی که توسط کشور اسپانیا ساخته می شود، برند موزو گرائو است که دارای سابقه کاری و تجربه بسیار زیادی در این زمینه می باشد. کیفیت این نوع ایمپلنت به میزانی بالا است که قادر به رقابت با مارک های اروپایی است.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی دیمون چیست؟ چرا ارتودنسی دیمون در میان مردم محبوب است؟

8- ایمپلنت ایرانی

چندین سال قبل کشور ایران به ارئه نمونه مونتاژ شده از برند های دیگر می پرداخت، اما امروزه شرکت های در ایران توانسته اند تا برند های معتبری از ایمپلنت را بسازنند تا بتوانند با دیگر برند های اروپایی و آمریکایی رقابت داشته باشند. البته تمامی قطعات مورد نیاز در ایران ساخته نشده و برخی از آن ها واردات دیگر کشور ها هستند.

9- ایمپلنت چینی

کشور چین قادر به ثبت شرکتی کعتبر برای ساخت ایمپلنت دندان نبوده و اگر برند های چینی به گوشتان خورد است، در واقع کپی از برند های آمریکایی و اروپایی می باشد. باید توجه کنید که قیمت آن ها بسیار پایین تر از نوع اصل برند ها و البته کیفیتی بسیار نامرغوب می باشند. برند های چینی ارائه شده به بازار عبارتند از:

  • وانژو
  • هونگ کو
  • گرین دنتک

کدام کشور بهترین برند ایمپلنت دندان را تولید میکند؟

 بهترین کشورهای خارجی که ایمپلنت های دندانی را تولید می کنند شامل آمریکا و سوئیس می شوند که محصولاتی با کیفیت بالا به بازارهای جهانی عرضه می کنند اما کشورهایی مانند کاستاریکا، هند و تایلند نیز توانسته اند ایمپلنت های دندانی را با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول به بازارهای جهانی عرضه  کنند.

چگونه باید برند ایمپلنت دندان را انتخاب کرد؟

 اولین و مهمترین نکته انتخاب برند ایمپلنت های دندان، داشتن تاییدیه FDA برای ساخت ایمپلنت های دندانی است. بهتر است که ایمپلنت دندان توسط متخصص انتخاب شود تا دندانپزشک عمومی چون متخصص، آموزش های لازم در خصوص انتخاب بهترین انواع ایمپلنت را دیده است. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله انواع لمینت دندان را بخوانید.

 انواع برند ایمپلنت

 آیا برند ایمپلنت های سرامیکی بهتر از ایمپلنت های تیتانیومی هستند؟

ایمپلنت های تیتانیومی، متداولترین نوع ایمپلنت دندان هستند که توسط شرکت های مشهور جهان تولید می شوند اما در صورتی که بیمار نسبت به ایمپلنت های تیتانیومی واکنش های آلرژیک نشان دهد از ایمپلنت های سرامیکی برای این کاشت ایمپلنت استفاده می شود. ایمپلنت های دندانی زیرکونیا نوعی ایمپلنت دندانی سرامیکی هستند که جنس آنها فلزی نمی باشد. به همین علت امکان ترک خوردگی یا شکستن آنها بیشتر است. 

مشهورترین شرکت های سازنده برند ایمپلنت های تیتانیومی کدامند؟

معروف ترین برند های ایمپلنت دندان تیتانیومی در جهان استرومن و نوبل بیوکر هستند. از دیگر شرکت های تولید کننده ایمپلنت های دندان می توان به زیمر بیومت، دنتس پلی سیرونا و بیوهوریزون اشاره کرد.

آیا برند ایمپلنت روی موفقیت کاشت آن تاثیر دارد؟

موفقیت کاشت ایمپلنت بیشتر به مهارت دندانپزشک هنگام عمل جراحی بستگی دارد تا برند آن. در حقیقت می توان گفت حدود ۸۰ درصد از عامل موفقیت کاشت ایمپلنت های دندانی به مهارت دندانپزشک هنگام جراحی و کاشت ایمپلنت و پروتز دندانی هنگام طراحی پروتز دندان مصنوعی بستگی دارد.  بنابراین هر نوع ایمپلنت دندانی در صورتی که توسط جراح دهان و دندان با تجربه و حرفه ای کاشته شود؛ نتیجه قابل قبول و موفقی برای بیمار خواهد داشت. در صورتی که حتی اگر بهترین کیفیت ایمپلنت‌های دندانی انتخاب شود اما جراح مهارت کافی در کاشت ایمپلنت نداشته باشد؛ هیچ تضمینی برای موفقیت آمیز بودن عمل کاشت ایمپلنت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید
کراودینگ دندان چیست؟ + معرفی انواع مشکلات کرادینگ دندان

آیا برندهای مشهور جهان برای تولید ایمپلنت های دندانی در ایران در دسترسند؟

معمولا هر دندانپزشکی در ایران از نوع خاصی ایمپلنت و برند مشخصی استفاده می کنند. سازندگان برخی شرکت های سازنده ایمپلنت دندان، شرکت هایی هستند که به مدت چندین سال است که تولید کننده ایمپلنت دندان میباشند و تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام داده اند. برخی از شرکتهای سازنده ایمپلنت نیز محصولاتی با کیفیت پایین و قیمت کمتر تولید می کنند که البته ممکن است انتخاب این ایمپلنت‌ها سود بیشتری را نصیب دندانپزشک کند اما معمولاً دندانپزشکان تمایل دارند که از برند های مشهور تر که با وجود هزینه بالاتر ،کیفیت بهتری نیز دارند را خریداری کرده و برای بیماران استفاده کنند. . البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین برندهای کامپوزیت دندان را بخوانید.

چون جنس ایمپلنت های دندانی یکی از فاکتورهای مهم در تعیین درصد موفقیت درمان کاشت ایمپلنت است. یکی از فاکتورهایی که روی طول عمر و دوام ایمپلنت دندان موثر است، کیفیت مرغوب مواد تولید کننده آن و نحوه ساخت ایمپلنت با تکنولوژی های روز دنیا است که این شرایط فقط در برندهای مشهور جهان وجود دارد.

عوارض برند های نامرغوب ایمپلنت دندان چیست؟

با وجود اینکه کاشت ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته می باشد، اما قبل از انجام این درمان به موارد مهمی توجه نمود. برند ایمپلنت دندان بسیار مهم است. استفاده از برند های نامرغوب ایمپلنت دندان می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. اولین نکته این است که شما باید درمان خود را به دست متخصص ایمپلنت خوب قرار دهید. یک فرد متخصص در این زمینه، از برند های با کیفیت و عالی برای بیماران خود استفاده می کند. پس اگر توجهی به انتخاب دندانپزشک متخصص خود نداشته باشید و یک فرد غیر مجرب از برند نامعتبری مانند برند های چینی و یا پاکستانی استفاده کند، می توانید با عوارض ایمپلنت رو به رو شوید:

  • آسیب به عصب
  • عفونت
  • تحلیل استخوان فک
  • مشکلات جویدن غذا
  • شکست ایمپلنت دندان
  • درد و ناراحتی فراوان

سخن پایانی

شما در این مقاله با انواع برندهای ایمپلنت آشنا شدید. همچنین از انتخاب بهترین ایمپلنت و عوارض ایمپلنت نامرغوب آگاه شدید. اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

شرکت های سازنده ایمپلنت در ایران کدام اند؟

در ایران دو شرکت سینابایونیک و کیمیا کاشت اطبا به ساخت و ارائه ایمپلنت های با کیفیت می پردازند.

آیا انتخاب برند ایمپلنت دندان بر نتیجه نهایی کاشت آن اثرگذار است؟

بله، قطعا این طور است، اما باید گفت که بیش از 80 درصد نتیجه درمان به انتخاب یک متخصص ایمپلنت خوب بستگی دارد. در صورتی که شما درمان خود را به دست یک دندانپزشک غیر مجرب بسپارید، هیچ تضمینی برای نتیجه درست و مطلوب درمان وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا