بیماری های دندان

هزینه درمان‌های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در سال 1401

دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، نمودِ هنر در رشته‌ی دندانپزشکی‌ست. در انواع خدمات دندانپزشکی، اقداماتی که در جهت بهبود شکل ظاهری دندان­ها، لثه­‌ها، یا کام انجام می‌شود، در حوزه دندانپزشکی زیبایی است. برخی از معروف­‌ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی ونیرهای پرسلن، بلیچینگ (سفید کردن دندان)، باند (پیوند دندان)، ارتودنسی­‌های کوتاه­ مدت، و بهبود ظاهر لثه است. دندانپزشکی ترمیمی شامل تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری­های دهان و دندانی است. متخصص دندانپزشکی ترمیمی یک برنامه درمانی را جهت ترمیم دندان­های پوسیده، ترک خورده، شکسته و یا تغییر رنگ داده به بیمار ارائه می­‌دهند. آیا شما بهترین دندانپزشکان حوزه‌ی ترمیمی و زیبایی را می‌شناسید؟ اگر بدنبال برترین‌های این تخصص هستید؛ به سادگی به لیست متخصص های برتر ترمیمی – زیبایی با کلیک بر روی لینک رنگی دست یابید.

در این مقاله می‌خواهیم خدمات حوزه‌ی ترمیمی و زیبایی و تعرفه‌های آن در سال 1401 را بررسی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.


معرفی خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

اگر تمایل دارید خدمات این شاخه از دندانپزشکی را بشناسید، موارد زیر را مطالعه کنید:

ونیر دندان

ونیر دندان یا (Dental Veneer) پوسته ها و لایه های بسیار نازکی هستند که مانند روکش یا پوششی بر سطوح مختلف دندانی قرار می گیرند. کاربرد این لایه های نازک که کاملا همرنگ دندان شما هستند، ترمیم دندان و پوشاندن عیوب ظاهری دندانی است. نصب ونیرها می تواند توسط دندانپزشکان مختلفی صورت بگیرد اما اگر میخواهید به صورت تخصصی آن ها را نصب کنید تنها باید به یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان مراجعه کنید.

ونیر دندان

دو نوع ونیر دندانی داریم و احتمالا شما بارها بدون آنکه بدانید لمینت دندان و ونیر کامپوزیت این دو نوع هستند نامشان را شنیده اید. انجام این دو درمان توسط متخصصان ترمیمی و زیبایی دندان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید
حفره خشک دندان چیست و چگونه ایجاد می شود؟ + بررسی راه‌های درمان سریع حفره خشک

لمینت دندان

لمینت ها شناخته شده ترین ونیرهای دندانی هستند که به صورت گسترده برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شوند. آن ها نوعی ونیر دندانی غیر مستقیم هستند به این معنی که برای ساخته شده آن ها نیاز به لابراتوار است. لمینت ها طی دو جلسه نصب می شوند. در یک جلسه دندانپزشک دندان را به میزان اندکی تراشیده و از آن ها قالب میگیرد. قالب به لابراتوار فرستاده شده و پس از چند هفته ساخته می شود و توسط دندانپزشک ترمیمی و زیبایی به سطح جلوی دندان ها متصل می شود.

ونیر کامپوزیت دندان

ونیرهای کامپوزیتی به سبب زیبایی چشمگیر و صد البته هزینه پایین بهترین جایگزین ها برای لمینت دندان جهت اصلاح طرح لبخند هستند. از این ونیرهای دندانی برای ترمیم دندان نیز استفاده می شود و اینطور نیست که صرف جنبه زیبایی داشته باشند. ونیر کامپوزیت ها ترمیم های مستقیم هستند یعنی در یک جلسه و توسط دندانپزشک انجام می شوند. برای ساخت و نصب این ونیرها نیازی به لابراتوار نیست و دندانپزشک تمام کارها را در مطبش به تنهایی انجام می دهد. نصب و باندینگ ونیرهای کامپوزیتی نیز معمولا توسط یک دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی صورت می‌گیرد.

خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی: بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان بهترین روش سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی است. طی این روش با کمک مواد و ژل های سفید کننده دندان ها تا چند پرده سفیدتر می شوند. روال کار به این صورت است که بعد از پوشاندن لثه ها و جدا کردن دندان ها با کمک محافظ رابردم، بر روی آن ها ژل سفید کننده هاوی پراکسید هیدروژن با غلظت بالا قرار می گیرد.

بلیچینگ دندان

 سپس برای فعال کردن این مواد از دستگاه لایت کیور یا لیزر استفاده می شود. پس از اعمال لیزر یا نور لایت کیور، دندان ها سفید می شوند. این فرآیند می  تواند توسط هر دندانپزشکی انجام شود اما تنها یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان می تواند به صورت اصولی با این روش دندان ها را سفیدتر کند.

بیشتر بخوانید
از فلوئوروزیس دندان چه می‌دانید؟

بلیچینگ به دو روش خانگی و در مطب انجام می شود. هر دو روش باید با تجویز و تحت نظر دندانپزشک انجام شود. در روش خانگی دندانپزشک ترمیمی و زیبایی به شما قالب هایی با مواد سفید کننده می دهد و به شما نحوه استفاده از آن را نیز آموزش می دهد. بلیچینگ خانگی معمولا برای افزایش کیفیت و ماندگاری بلیچینگ در مطب تجویز می شود.

تراشیدن و شکل دادن مینای دندان

گاهی اوقات سطح مینای دندان در برخی افراد ناهموار یا شامل برجستگی هایی کوچکی است. یک متخصص ترمیمی و زیبایی با تراشیدن و صیقل دادن سطح دندان به هموار و زیباتر شدن دندان کمک می کند.

خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی: بریج دندان

بریج دندان نیز نوعی پروتز دندانی است و برای جایگزین کردن یک یا چند دندانی که در کنار هم از دست رفته اند استفاده می شود. به بریج ها پل دندانی نیز گفته می شود. معمولی ترین بریج، بریج مریلند است که نیازی به تراشیدن میناای دندانی ندارد و تنها شامل یک روکش است که به دو طرف (دو دندان مجاور) در جای خالی دندانی که دیگر نیست متصل می شود.

بریج دندان

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان می  تواند برای افرادی که مایل به پر کردن جای دندان خود با دندان مصنوعی یا ایمپلنت دندان نیستند بریج دندان تجویز یا نصب کند.

خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی: پر کردن دندان

شاید تصویر شود که پر کردن معمولی دندان تنها توسط دندانپزشک عمومی انجام می شود اما حقیقت این است که اینکار به صورت تخصصی توسط یک دکتر ترمیمی و زیبایی دندان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید
لمینت دندان برای افراد سیگاری چقدر موثر است؟

در پر کردن معمولی و روتین دندان از مواد همرنگ دندان (کامپوزیت و سرامیک) یا غیر همرنگ و سیاه مانند آمالگام استفاده می شود. ابتدا پوسیدگی روی دندان تراشیده شده و پس از تمیز کردن حفره با کمک مواد پر کننده به خوبی ترمیم می شود.

خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی: اینله و انله

اینله و انله دو  نوع ترمیم غیر مستقیم دندانی هستند که به صورت اختصاصی توسط متخصص ترمیمی و زیبایی دندان انجام می شوند.

اینله و انله

این ترمیم ها بر روی دندان های آسیاب انجام می شود و زمانی در نظر گرفته می شود که سطوج جونده و لبه های دندانی به شدت و به صورت گسترده دچار پوسیدگی و خرابی شده باشند.

بازسازی و بیلداپ دندان

بیلداپ و بازسازی تخصصی ترین درمانی است که توسط متخصص ترمیمی و زیبایی انجام می شود. زمانی که دندان به شدت آسیب دیده باشد و نتوان با روش معمولی پر کردن آن را ترمیم کرد و یا مراحع تمایلی به روکش کردن دندان نداشته باشد می توان برای بیلداپ به دندانپزشک مراجعه کرد. در بیلداپ دندان آسیب دیده با کامپوزیت یا آمالگام دوباره ساخته می شود.

هزینه درمان‌های دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در سال 1401

هزینه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی قیمت به ريال
ترمیم آمالگام کلاس پنج یا یک سطحی10/۰۰۰/۰۰۰
ترمیم آمالگام دو سطحی12/۰۰۰/۰۰۰
ترمیم آمالگام سه سطحی15/۰۰۰/۰۰۰
ترمیم کامپوزیت کلاس پنج یا یک سطحی12/۰۰۰/۰۰۰
ترمیم کامپوزیت دو سطحی کلاس سه14/۰۰۰/۰۰۰
ترمیم کامپوزیت سه سطحی یا کلاس چهار15/۰۰۰/۰۰۰
ترمیم بیلداپ با آمالگام(دندان دائمی)18/۰۰۰/۰۰۰
ترمیم بیلداپ با کامپوزیت نوری(دندان دائمی)22/۰۰۰/۰۰۰
پین معمولی4/۰۰۰/۰۰۰
فایبر پست4/۰۰۰/۰۰۰
تراشیدن کامپوزیت قدیمی هر دندان4/۰۰۰/۰۰۰
فیسینگ کامپوزیت(هر دندان)3۰/۰۰۰/۰۰۰
خارج کردن پین داخل کانال8/۰۰۰/۰۰۰
بلیچینگ home هر فک25/۰۰۰/۰۰۰
بلیچینگ office هر فک3۰/۰۰۰/۰۰۰
نگین زیبایی هر دندان2۰/۰۰۰/۰۰۰
لمینت سرامیکی35/۰۰۰/۰۰۰
چسباندن روکشهای قدیمی5/۰۰۰/۰۰۰
خارج کردن روکشهای قدیمی5/۰۰۰/۰۰۰
Onlay endocrowon سرامیکی45/۰۰۰/۰۰۰
Onlay endocrowon کامپوزیتی32/۰۰۰/۰۰۰

سخن پایانی

در این محتوا درباره دندانپزشکی زیبایی – ترمیمی و هزینه‌های آن در سال 1401 خواندیم. باید بدانید که در اکثر موارد قبل از اینکه روند زیبایی دندان ها آغاز شود، لازم است است تا برخی از اقدامات ترمیمی برای دندان ها صورت گیرد. شما هم نظرات و تجربیات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید
"دندان قروچه" از عوارض تا درمان

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا