تکنولوژی دندانپزشکیدندانپزشکی نوین

ایمپلنت دندان به روش All On 4

ایمپلنت دندان به روش All On 4، یکی از روش های جدید درمانی بوده که در طی آن بیمار به دندان های زیبا و مستحکم دست خواهد یافت. امروزه، استفاده از این تکنیک درمانی به دلیل مزایای فراوانی که داشته در بین بسیاری از خانم ها و آقایان رواج دارد. جالب است بدانید که تکنیک All On 4 به ایمپلنت یک روزه معروف می باشد. مراحل اجرای این تکنیک با ایمپلنت های قدیمی تفاوت دارد. در ادامه قصد داریم شما را با کاشت دندان به روش All On 4 و تفاوت آن با ایمپلنت های قدیمی آشنا نماییم.

در مورد ایمپلنت دندان به روش All On 4 چه می دانید؟   

All On 4، یک روش درمانی جدید جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد. در ابتدا، دندانپزشک 4 پایه ایمپلنت را در قسمت هایی از استخوان فک فوقانی یا تحتانی قرار خواهد داد. این استخوان ها باید از بیشترین ارتفاع و تراکم جهت کاشت ایمپلنت برخوردار باشند. بعد از انجام موفقیت آمیز این مراحل میتوان پروتزهای دندانی را بر روی ایمپلنت نصب نمود.

این پروتزها شامل 10 الی 14 دندان بوده که در زمان بسیار کم بعد از کاشت ایمپلنت بر روی آن نصب خواهند شد. آن دسته از افرادی که از این نوع ایمپلنت استفاده می کنند، نیازی به انجام جراحی پیوند استخوان یا لیفت سینوس در هیچ کدام از فک های بالایی یا تحتانی نخواهند داشت. ایمپلنت دندان به روش All On 4، درمانی کوتاه و متمرکز می باشد که با کمترین درد و خونریزی برای بیمار همراه است. نصب ایمپلنت در فک با زاویه 45 درجه انجام می شود.

ایمپلنت دندان به روش All On 4 چیست

یکی از مهمترین مزایای کاشت دندان به روش All On 4 این است که دیگر به ایمپلنت های جداگانه برای تک تک دندان های از دسته رفته نیازی نیست.

بیشتر بخوانید
نحوه انتخاب بهترین مواد دندانپزشکی برای ترمیم دندان

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان به روش All On 4 هستند؟

تکنیک ایمپلنت دندان All On 4 برای آن دسته از افرادی که دارای شرایط خاص هستند، مناسب می باشد. به عنوان مثال، افرادی که مبتلا به دیابت و پوکی استخوان می باشند می توانند از این روش درمانی جهت بهبود ظاهر دندان های خود استفاده نمایند. همانطور که در جملات پیشین اشاره نمودیم در تکنیک All On 4، هیچ گونه عمل جراحی بر روی استخوان فک انجام نمی شود. در این روش، دندانپزشک بدون آسیب رساندن به کانال های عصبی فک پایین یا حفره های سینوسی فک بالا می تواند از فضای موجود داخل استخوان فک نهایت استفاده را ببرد. All On 4 در مقایسه با ایمپلنت های قدیمی، هزینه کمتری داشته و به همین خاطر است که اکثر متقاضیان جهت انجام این روش تمایل زیادی از خود نشان می دهند.

تفاوت ایمپلنت دندان به روش All On 4 با ایمپلنت های سنتی

دندانپزشک با توجه به شرایط بیمار تصمیم خواهد گرفت که آیا قبل از کاشت ایمپلنت دندان برای او جراحی استخوان فک را انجام دهد یا خیر. اگر طول و عرض استخوان فک به ترتیب 10 و 4 میلیمتر باشد، نیازی به انجام این جراحی برای بیمار نیست. از آنجا که اکثر بیماران از شرایط لازم جهت کاشت دندان برخوردار نیستند، جراحی استخوان فک حتما باید برای آنها انجام شود. مراحل ایمپلنت دندان به روش All On 4 در مقایسه با ایمپلنت های سنتی بسیار ساده تر می باشد. تنها کافی است با تزریق بی حسی و نصب روکش های موقت و دائمی، فرایند کاشت دندان به روش All On 4 توسط پزشک انجام شود.

ویژگی های کاشت ایمپلنت دندان به روش All On 4

  • درصد بالای موفقیت ناشی از کاشت این نوع ایمپلنت در مقایسه با روش های قدیمی
  • عدم نیاز به انجام جراحی استخوان فک
  • اثربخش بودن نتیجه حاصل از این روش برای بیمار در کوتاه مدت
  • انجام تمام مراحل کاشت ایمپلنت در طول یک روز
  • مناسب برای افراد مبتلا به دیابت، پوکی استخوان و…
  • حفظ ظاهر طبیعی دندان ها
  • هزینه پایین این روش در مقایسه با سایر روش های درمانی
بیشتر بخوانید
تروما دندان چیست؟ + تروما دندان چگونه به وجود می‌آید؟

نتیجه گیری

ایمپلنت دندان به روش All On 4 را می توان یکی از بهترین راهکارهای درمانی برای دندان های از دست رفته دانست. آن دسته از افرادی که می خواهند در زمان بسیار کم به دندان هایی بی عیب و نقص دست یابند، استفاده از این روش می تواند برای آنها کاربردی و مناسب باشد. دندانپزشک در طول جلسات مشاوره و با بررسی وضعیت بیمار جهت کاشت دندان به روش All On 4 تصمیم گیری خواهد نمود. از آنجا که این روش برای تمام متقاضیان مناسب نمی باشد باید از قبل با پزشک معالج خود جهت انجام آن مشورت نمایید. معمولا این روش به افرادی که مبتلا به دیابت یا پوکی استخوان می باشند، پیشنهاد می شود. اما به هر حال بهتر است که قبل از هر چیز اطلاعات جامعی را در مورد روش نوظهور All On 4 جهت کاشت دندان کسب نمایید. امیدواریم با تهیه این مقاله کاربردی به سوالات شما عزیزان جهت کاشت ایمپلنت های دندانی پاسخ داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا