اخبارتکنولوژی دندانپزشکیدندانپزشکی نوین

معرفی ۸ برند برتر ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته است که انتخاب بهترین برند آن، تاثیر به سزایی را در عملکرد، ماندگاری، کارایی و البته ظاهر آن ایفا خواهد کرد.

اما اینکه کدام یکی از برندهای مطرح ایمپلنت دندان در دنیا در ایران قابل دسترسی است، و یا اینکه کدام یکی از این برندها انتخابی مناسب‌تر محسوب می‌شود، پرسشی است که ما در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

بهترین ایمپلنت دندان چیست؟ | معرفی 8 برند برتر ایمپلنت دندان
بهترین ایمپلنت دندان چیست؟ | معرفی 8 برند برتر ایمپلنت دندان

بهترین برندهای ایمپلنت دندان کدام است؟

تا زمان نگارش این مطلب، بیش از ۱۵۰ شرکت در حال تولید و رقابت بر سر تولید ایمپلنت دندان هستند. هر یک از این شرکت‌ها مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی را برای ایمپلنت‌های خود به وجود آوردند تا بتوانند در این رقابت از همکاران خود پیشی بگیرند.

اما بهتر است تا پیش ار انتخاب بهترین نوع ایمپلنت، نگاهی به تاریخچه و مزایای هر یک از این ایمپلنت‌ها بی‌اندازیم.

ایمپلنت دندان نوبل

ایمپلنت دندان نوبل محصولی از شرکت نوبل بیوکر کشور سوئیس است که به دلیل کیفیت بالا، عملکرد قابل اعتماد و نتایج اثبات شده خود، سال‌هاست که در لیست بهترین برندهای ایمپلنت دندان قرار دارد.

ایمپلنت‌های این برند از جنس تیتانیوم خالص تولید می‌شوند تا بتوانند با دوام بسیار بالای خود برای سالیان سال، عملکردی فوق العاده را به افراد ارائه دهند. ثبات و عملکرد عالی، قابلیت استحکام در برابر فشارهای ناشی از جویدن غذا در دندان‌های انتهای فک و زیبایی طبیعیِ مشابه به دندان‌های واقعی، از جمله مزایای این برند از ایمپلنت دندان است. جهت مشاهده تعرفه و قیمت ایمپلنت سوئیسی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید
بلیچینگ دندان چیست؟ + بررسی روشها و مراحل سفید کردن دندان + مزایا و معایب

ایمپلنت دندان زیمر

یکی دیگر از معروف‌ترین مارک‌های ایمپلنت دندان در سراسر دنیا، برند ایمپلنت زیمر است. چرا که تولیدکنندگان این محصول برای تولید ایمپلنت خود از پیشرفته‌ترین فناوری‌های تولید ایمپلنت و باکیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کنند.

سادگی نصب و سرعت بالای جوش خوردن ایمپلنت زیمر به استخوان فک نیز از جمله ویژگی‌هایی است که بسیاری از افراد را ترغیب به استفاده از این برند می‌کند.

ایمپلنت دندان اشترومن

به جرات می‌توانیم ایمپلنت دندان اشترومن را به عنوان برترین برند ایمپلنت دندان معرفی کنیم. این برند سوئیسی یکی از مطرح‌ترین برندهای ایمپلنت دندان در سراسر دنیاست و طرفداران زیادی در میان متقاضیان ایمپلنت دندان و دندانپزشکان متخصص کاشت ایمپلنت دارد.

اشترومن یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده ایمپلنت دندان در دنیا محسوب می‌شود. به همین دلیل، نتایج دوام، ماندگاری و کیفیت بالای ایمپلنت‌های این برند به عینه قابل بررسی و مشاهده است.

ایمپلنت دندان اشترومن ضمانتنامه‌ای مادام العمر دارد و خیال شما را از باقی ماندن ایمپلنت در دهانتان راحت می‌کند. اما به همان نسبت هم قیمت آن نسبت به سایر برندهای ایمپلنت دندان گران‌تر است.

ایمپلنت دندان بایوهاریزون

یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی که به دنبال جایگزینی دندان‌های از دست رفته‌ی خود با ایمپلنت‌هایی با کیفیت، بادوام و با زیبایی بالا می‌گردند، ایمپلنت بایوهاریزون است. این ایمپلنت‌ها از تیتانیوم گرید 5 ساخته می‌شظوند و می‌توانند بسیار بادوام و البته سازگار با بدن باشند.

بایوهاریزون طیف گسترده‌ای از ایمپلنت‌ها را با ویژگی‌های ساختاری متفاوت، برای رفع نیازهای مختلف و شرایط استخوانی متفاوت افراد ارائه می‌دهد.

اتصال محکم و پایدار به استخوان فک، نرخ موفقیت بالا و قیمت مناسب از جمله مزایای این برند محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید
کراودینگ دندان چیست؟ + معرفی انواع مشکلات کرادینگ دندان

ایمپلنت دندان بگو

ایمپلنت دندان بگو، محصولی آلمانی و بسیار باکیفیت است که تاکنون به بیش از ۸۰ کشور سراسر جهان صادر شده است. اما دلیل شهرت و تعداد زیاد طرفداران آن، کیفیت بالایش نیست!

سرعت جوش خوردن ایمپلنت دندان بگو به استخوان فک به میزان بسیار چشمگیری بالا است! زیرا ترکیبات موجود در این برند به گونه است که می‌توانند به سرعت به پروتئین‌های فعال در استخوان بچسبند و سرعت اتصال ایمپلنت به استخوان را افزایش دهند.

البته داشتن یک سطح زبر و دارای تخلخل یکنواخت و خالص نیز از دیگر مزایای این برند محسوب می‌شود. این سطح به منظور افزایش استحکام ایمپلنت در برابر فشارهای ناشی از جویدن دندان ایجاد شده است و به نظر می‌رسد که در این کار بسیار موفق نیز بوده است!

ایمپلنت دندان SPI

اسپیرال یا SPI ایمپلنتی استاندارد و محصول کمپانی Alpha Bio Tec است. این ایمپلنت از نظر شکل رئوس دارای 2 نوع مخروطی و مستقیم است که بتواند برای افراد بیشتری قابل استفاده باشد. همچنین، ایمپلنت SPI برای افرادی که از تراکم کافی استخوان برخوردار نیستند، گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آید.

ایمپلنت‌های SPI به حفظ سلامت دهان و دندان شما نیز کمک می‌کنند. آنها از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر امکان صرف غذاهای دلخواه و مورد علاقه‌ی خود، لبخندی سالم و زیبا داشته باشید.

ایمپلنت های دندان Sewon Medix

SewonMedix، نامی آشنا در میان غول‌های کره‌ای است که در سال‌های اخیر در کشور ایران نیز خوش درخشیده است. این برند، مورد اعتماد بسیاری از دندانپزشکان و بیماران است و از سال 2006 با ارائه نوآوری‌های روزافزون، رفته رفته خود را به یکی از برندهای مطرح و پرطرفدار در سراسر دنیا تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید
اوردنچر بر پایه ایمپلنت

اگر به دنبال ایمپلنتی با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، بد نیست تا به برند Sewon Medix هم به عنوان انتخابی ایده‌آل فکر کنید. این برند کره‌ای، جایگزینی مناسب برای ایمپلنت‌های گران‌قیمت اروپایی به شمار می‌رود و دندانی طبیعی، کارا، زیبا و ماندگار را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ایمپلنت آیرس سوئیس

آیریس هم یکی دیگر از برندهای ایمپلنت دندان مطرح در دنیا است که در کشور سوئیس تولید می‌شود. ایمپلنت‌های این شرکت از جنس تیتانیوم هستند و کیفیت بالایی را به متقاضی ارائه می‌دهند.

ایمپلنت‌های آیریس دارای طراحی منحصر به فردی هستند که اتصالی محکم و قوی به استخوان فک را فراهم می‌کند. این امر باعث می‌شود که ایمپلنت‌ها ثبات و پایداری بالایی داشته باشند و در طول زمان شل یا لق نشوند.

نرخ موفقیت ایمپلنت‌های آیریس نیز بسیار بالا است. طبق بررسی‌های میدانی، ایمپلنت‌های دندان آیریس در بیش از 95 درصد از مواقع (و پس از گذشت 10 سال از کاشت)، همچنان سالم و بدون مشکل هستند.

قابلیت دسترسی به بهترین برندهای ایمپلنت دندان در ایران

توجه به شرایط کنونی کشور، ممکن است امکان دسترسی به برخی از این برندهای مطرح ایمپلنت دندان در دنیا برای مردم ایران فراهم نباشد. به همین دلیل، تعداد بسیار زیادی از دندانپزشکان و یا کلینیک‌های دندانپزشکی، به استفاده از ایمپلنت‌های کره‌ای بسنده می‌کنند.

اما اگر برای اجرای فرایند ایمپلنت دندان خود به یک کلینیک دندانپزشکی مجهز و تخصصی مراجعه کرده باشید، می‌توانید از هر یک از برندهای مطرح و مورد علاقه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در شهر تهران، علاوه بر اینکه اکثر برندهای مطرح ایمپلنت دندان را در کلینیک موجود دارد، در صورت عدم موجودی ایمپلنت مورد نظر شما، آن را برایتان ثبت سفارش و تهیه می‌کند.

بیشتر بخوانید
آسان ترین روش های واردات کالا از چین

با این امکان، شما می‌توانید پس از بررسی و تحقیق در خصوص انواع برندهای ایمپلنت دندان، مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب و از آن استفاده کنید.

بهترین جنس ایمپلنت دندان کدام است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها نکته حائز اهمیت در زمان انتخاب ایمپلنت دندان، برند آن است. در حالی که باید بدانید کیفیت و جنس فیکسچر ایمپلنت نیز نقش بسیار به سزایی در تعیین کیفیت نهایی ایمپلنت دندان شما خواهد گذاشت.

به عنوان مثال، استاندارد طلایی ایمپلنت دندان، استفاده از جنس تیتانیوم است. زیرا این آلیاژ استقامت بالایی در برابر خوردگی، حرارت و فشار دارد. اما ممکن است برخی از افراد به دلیل حساسیت به فلزات، قادر به استفاده از ایمپلنت نباشند. در صورت وجود این مشکل، ایمپلنت تیتانیومی به فک این افراد جوش نخواهد خورد و یا پس از گذشت مدتی کوتاه، لق خواهد شد.

پیشنهاد ما برای این گروه از افراد، استفاده از ایمپلنت‌های جنس زیرکونیا است. این محصولات زمانی به کار می‌روند که دندانپزشک نگران ایجاد حساسیت در بیمار باشد. ایمپلنت‌های جنس زیرکونیا هم مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارند. همچنین، آن‌ها نیز نارسای خوبی در برابر انتقال حرارت محسوب می‌شوند. 

اگرچه تاریخچه و عمر استفاده از زیرکونیا در صنعت ایمپلنت کم است؛ اما از جمله مزایای آن این است که فلز از زیر لثه نمایان نمی‌شود و احتمال تحلیل لثه و استخوان نیز بسیار کم است.

بهترین برند ایمپلنت دندان کدام است؟

انتخاب بهترین ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی مانند شرایط سلامتی، بودجه و تخصص دندانپزشک شما در کاشت ایمپلنت بستگی دارد. برای مثال، ممکن است یک دندانپزشک بی تجربه و غیرمتخصص، بهترین برند ایمپلنت دندان را به طریقی نامناسب و یا در نقطه‌ای نامناسب برای شما نصب کند. با این کار، تمام ارزش ایمپلنت دندان با کیفیتی که شما با پرداخت هزینه‌ی بالا آن را تهیه کرده بودید از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی دندان کج "علل کج شدن دندان ها چیست؟" | فیلم ارتودنسی دندان کج

با این حال، از آنجایی که برخی از برندهای ایمپلنت دندان از کیفیت و عملکرد بالاتری نسبت به سایر برندها برخوردار هستند، اگر بخواهیم برترین برندهای ایمپلنت دندان را به شما معرفی کنیم، قطعا به برندهای اشترومن، زیمر و نوبل اشاره خواهیم کرد.

در آخر

هر چقدر کیفیت، کارایی، طول عمر و زیبایی ایمپلنت دندان مورد نظر شما در رده‌های بالاتری قرار داشته باشد، شما به انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان نزدیک‌تر خواهید شد. با این حال، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای انتخاب مناسب‌ترین برند ایمپلنت دندان، به یک دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا