اخبار

آنچه پرستار کودک باید درباره وظایف خود بداند

با توجه به حساس بودن کودکان یک پرستار کودک مجرب موظف است ایمنی فرزند شما را فراهم سازد. این پرستاران بایستی با تمام مسائل مراقبت و نگهداری از کودکان آشنایی داشته و بتوانند با حفظ آرامش خود در کنار کودک شما باشند. به طور خلاصه وظایف اصلی پرستاران برای مراقبت از کودکان در منزل شامل استحمام کودک، تامین امنیت، عوض کردن پوشک، وقت گذراندن با کودک، دارو دادن به کودک، کمک به تکالیف درسی فرزند شما و آماده کردن غذا و میان وعده او می شوند.

وظایف پرستار کودک در منزل

همه ما ممکن است در هر سنی نیاز به پرستار داشته باشیم؛ اما این موضوع برای کودکان و سالمندان اهمیت بیشتری دارد. پرستار موردنظر شما برای نگهداری از کودک در منزل بایستی کاملا قابل اعتماد بوده و از توانمندی بالایی نیز برای انجام وظایف خود برخوردار باشد. در حال حاضر والدین بسیار زیادی را می توان یافت که متقاضی استخدام پرستار کودک در منزل هستند تا به این طریق بتوانند به فعالیت های روزمره خود رسیدگی کنند.

یک پرستار کودک باید بتواند به خوبی با کودکان ارتباط برقرار نماید؛ بنابراین توصیه داریم در انتخاب این افراد دقت عمل بالایی را به کار گیرید. استحمام کودک، غذا دادن، تعیین زمان خواب و… از مهم ترین وظایفی هستند که پرستاران باید آن ها را با دقت عمل بالایی انجام دهند.

دلایل استخدام پرستار کودک در منزل

اگر شما نیز خانه دار هستید قطعا برای نگهداری از کودکان خود چالشی نخواهید داشت؛ اما والدین شاغل قادر به مراقبت از کودک در منزل خود طی روز نیستند. در چنین شرایطی استخدام پرستار کودک در منزل اهمیت فراوانی می یابد؛ تا بتوان با خیالی آسوده به فعالیت های خارج از منزل خود نیز رسیدگی کرد. دلایل مختلفی می توانند شما را ملزم به استخدام پرستار نمایند. این دلایل به شرح زیر هستند.

  • رفتن به مسافرت و یا مهمانی تنها برای چند روز و یا ساعاتی از روز
  • هنگام وقوع شرایط غیر منتظره
  • هنگام بستری شدن در بیمارستان
  • تولد فرزند جدید
  • مراقبت از کودکان چند قلو
  • هنگام نیاز به استراحت و کاهش خستگی ها
  • رسیدگی به مسائل شخصی
  • مراقبت از کودک حین سفر و یا تعطیلات
  • مراقبت کردن از کودکان حین رفتن به سرکار
بیشتر بخوانید
کاشت ابرو و زاویه سازی صورت با goonehclinic.com

وظایف پرستار کودک

پرستار کودک در منزل وظایف خاصی دارد که باید آن ها را به بهترین حالت ممکن انجام دهد. از مهم ترین وظایف این پرستاران به موارد زیر می توان اشاره کرد.

اطمینان از ایمنی کودک

پرستاران کودک باید حتما امنیت موردنیاز کودک شما را فراهم سازند. از این موضوع به عنوان مهم ترین وظیفه آن ها یاد می گردد. این پرستاران موظف اند چه در خانه و چه در بیرون امنیت کودکتان را تامین ساخته و به خوبی پاسخگوی انتظارات شما باشند. در چنین شرایطی شما می توانید بدون نگرانی خاصی کودکتان را به پرستار سپرده و به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازید.

حمام دادن کودک و پوشاندن لباس

کودکان علاقه زیادی به حمام کردن دارند؛ اما پرستاران بایستی در این راستا نکات ایمنی بسیار مهمی را رعایت کنند. توصیه داریم قبل از قرار دادن کودک در آب دمای آن را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا بدن کودکان نسبت به افراد بزرگسال حساس تر بوده و ممکن است به پوست آن ها آسیب برسد. همچنین لازم است کودک را در وان رها نکنید و مراقب او باشید. قبل از حمام دادن کودک تمام وسایل موردنیاز برای این کار اعم از حوله، پوشک، اسباب بازی، صابون و لباس تمیز را در حمام قرار دهید تا حمام را برای آماده کردن این وسایل ترک نکنید.

عوض کردن پوشک

از دیگر وظایف پرستار کودک در منزل می توان به عوض کردن پوشک کودکان اشاره نمود. همان گونه که می دانید نوزادان نمی توانند شما را از کثیف شدن پوشک خود مطلع سازند؛ در چنین شرایطی پرستار باید به صورت مداوم پوشک کودک را کنترل نماید. در صورت کثیف شدن پوشک پرستار بایستی در سریع ترین زمان ممکن اقدام به تعویض آن نماید. نکته ای که لازم است حتما به آن توجه داشته باشید این است که پرستار نباید کودک را برای آماده کردن وسایل ترک کند؛ چرا که احتمال آسیب دیدن وی وجود دارد.

بیشتر بخوانید
سفید کردن دندان ها با دندانپزشکی دیجیتال

آماده کردن غذا و میان وعده

کودکان طی روز نیاز به غذا و میان وعده دارند و شما به عنوان پرستار موظف به تهیه غذا و میان وعده هستید. حتما قبل از شروع فعالیت های خود در منزل اطلاعات لازم را درباره عادات غذایی کودک کسب کنید؛ چرا که ممکن است وی به غذای خاصی حساسیت داشته باشد. چنین شرایطی قطعا شما را با چالش های فراوانی مواجه می سازد؛ بنابراین با مشورت والدین کودک لیستی از غذاهای محبوب او را تهیه نمایید.

دارو دادن به کودک

اگر کودک داروی خاصی مصرف می کند باید با توجه دستورات پزشک تمام داروها به وی داده شوند. حتما در این باره با والدین کودک مشورت کنید تا به اطلاعات دقیقی دست یابید.

وقت گذراندن با کودک

پرستارانی که تخصص بالایی در حوزه کاری خود دارند قادرند وقت بیشتری را با کودک گذرانده و به وی در درست کردن کاردستی و بازی با اسباب بازی کمک های شایانی نمایند.

کمک به تکالیف درسی کودک

پرستار کودک موظف است به کودکان مدرسه ای در راستای انجام تکالیف درسی کمک کند. والدین می توانند با پرستار توافق نموده و در این زمینه با او مشورت کنند تا کودک ابتدا تکالیف خود را انجام داده سپس به بازی و تماشای تلویزیون بپردازد.

نگاهی کلی به وظایف پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل دارای وظایف بسیار مهمی است که بایستی به آن ها توجه فراوانی داشته باشد. این وظایف به اختصار شامل تعویض پوشک، غذا دادن به کودک، دادن داروها، کمک به کودک برای انجام تکالیف درسی، استحمام و حمام دادن، وقت گذراندن با کودک و اطمینان یافتن از ایمنی وی می شوند که نباید نسبت به آن ها بی توجه بود. ما در مجموعه سفیر آرامش این آمادگی را داریم تا خدمات پرستاری از کودکان را با بالاترین کیفیت و به صورت تخصصی به شما والدین عزیز ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید
بهترین هدیه برای مدیر در سال 1402

پرسش و پاسخ

آیا پرستار کودک موظف به انضباط کودک است؟

بله در غیاب والدین پرستار کودک موظف است از روش های موثر استفاده نموده و به کودک رعایت انضباط را آموزش دهد.

چگونه پرستاران می توانند مانع از عصبانیت و پرخاشگری کودکان شوند؟

در چنین شرایطی پرستار بایستی آرامش خود را حفظ نموده و با رفتاری مناسب عصبانیت کودک را کنترل کند.

یک پرستار مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

پرستاران مجرب و متخصص قابل اعتماد بوده و نسبت به انجام وظایف خود متعهد هستند.

داشتن گواهینامه های مهارت پرستاری در انتخاب پرستار اهمیت دارد؟

بله پرستاری را می توان مجرب دانست که مدارک و گواهینامه های مرتبط با این حوزه کاری را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا